• images/Nezokepzo/nezokepzo_coveralap.jpg

Archívum

Átrium NézőKépző: Shakespeare 400 - Hamlet őrület

Leírás

Lenni vagy nem lenni? Ismered a híres szavakat? Netán álmodtál már arról, hogy egyszer te fogod kimondani őket a színpadon? Most megteheted! Április 26-án várunk minden színház iránt érdeklődő fiatalt egy egész napos workshopra, melynek végén közönség előtt is megmutathatod magad. Ha kipróbálnád, milyen egy profi rendezővel dolgozni, ha van gondolatod a drámáról, ha érdekel a backstage, GYERE! Nem baj, ha nincs még színészi tapasztalatod – ez a kísérletezés és a felfedezés terepe. A jelentkezésnek egyetlen feltétele van: olvasd el Shakespeare Hamlet című drámáját. 


A workshopon Magács László rendező vezetésével a résztvevők közösen dolgozzák ki a híres Hamlet-monológ színpadra vitelének lehetőségeit. Az rendező mellett hivatásos színészek is megosztják az érdeklődőkkel tapasztalataikat, hogy minél átfogóbb képet kapjanak a fiatalok a színészet és a színház titkairól.

A jelentkezéseket a regisztráció sorrendjében fogadjuk, ide kattintva »»»

Az Átrium NézőKépző 2015 ősze óta kínál komplex oktatási és művészeti programokat. A Shakespeare 400 - Hamlet őrület a program legújabb eleme, mely gimnazistákat invitál egy közös előadás létrehozására. 

A NézőKépző háttere

A 4 + 1 alkalomból álló sorozat a középiskolák 9-12. évfolyamának történelem- és művészeti oktatására épülve, a kerettantervhez kapcsolódva vezeti be a diákokat a vizuális művészetek, a film, a színház, az irodalom és a zene világába. A projekt fontos elemei a tanároknak szóló oktatási segédanyagok, melyek elősegítik a téma osztálytermi körülmények között történő kiscsoportos feldolgozását.

Minden programon az adott témával foglalkozó szakember és korunk egyik meghatározó művésze értelmezi a történelmi eseményeket, kulturális jelenségeket. A témákat nem megkérdőjelezhetetlen tények halmazaként, lezárt és kerek történetekként tálaljuk, mert az eltérő nézeteket, szempontokat bemutatva önálló véleményalkotásra és további kutatásokra szeretnék ösztönözni a diákokat.

A sorozat célja, hogy a történelemoktatáshoz kapcsolódóan a középiskolák 9-12. évfolyama alaposabban megismerkedhessen egy-egy művészeti ág és a történelem kapcsolatával egy-egy kiválasztott kapcsolódási ponton keresztül. A vizuális művészetek, a film, a színház és a zene az egyes korszakokba illeszkedve értelmezik a történelmi eseményeket, gondolkodásmódokat. A négy alkalomból álló sorozat kiegészítéseként egy plusz programot is ajánlunk: egy angol nyelvű – a mindennapi élethelyzetekre, szituációkra épülő – improvizációs színházi előadást. Az előadás alapszintű angol szókészletre épül, így könnyen érthető lesz az angol nyelvet tanuló diákok számára.

A programsorozat alatt hosszú távú együttműködést szeretnénk kialakítani az iskolákkal, a pedagógusokkal, az egyes osztályokkal és a gyerekekkel. A visszatérő osztályok, egymásra épülő programok kialakításával az is a célunk, hogy végigkísérjük a diákok felnőtté válásának utolsó lépéseit, és a mai történelemértelmezés eszközeivel segítsünk nekik belépni a színház, a kortárs kultúra világába.

A programsorozat módszertani alapelvei:

A programok összeállításánál fontos szempont volt, hogy a diákokat kritikai gondolkodásra, a kapott információk értő és kreatív feldolgozására ösztönözzük. Minden új tudás a már megszerzett tudásbázis rendszerébe, hálózatába kapcsolódik be, ezért is fektetünk nagy hangsúlyt a programok kerettantervbe illeszthetőségére. A programok nagy létszámú csoportokkal kerülnek lebonyolításra, de hangsúlyt fektetünk rá, hogy monologizáló ismeretátadás helyett a kreatív, önálló gondolkozást serkentő kérdésfeltevéseket helyezzük a programok fókuszába. A tanulást egy személyes folyamatnak tekintjük, ezért a projekt fontos elemei a tanároknak szóló oktatási segédanyagok, melyek elősegítik a téma osztálytermi körülmények között történő kiscsoportos feldolgozását.

A programsorozat egyes alkalmai módszertani megközelítésükben változatos képet mutatnak – a különböző szempontrendszerek, vizsgálati módszerek megismerése a diákok látókörének bővülését szolgálja. A témákat nem megkérdőjelezhetetlen tények halmazaként, lezárt és kerek történetekként tálaljuk, mert az eltérő nézeteket, szempontokat bemutatva önálló véleményalkotásra és további kutatásokra szeretnék ösztönözni a diákokat.

Szereposztás

Hamarosan!

Interjúk, kritikák

Bővebben a NézőKépzőről
Május 2017
H K Sz Cs P Szo V
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4