Itt repül a kismadár (7óra=)

A Pillanatfelvétel nem Bereczki Zoltánként használja Bereczkit, hanem színészként, méghozzá kiváló színészként.

Ha elhangzik a „bulvárszínház” szó, az elitisták jellemzően vagy legyintenek, vagy legyintenek és fintorognak is hozzá egyet. Hogy mennyire rosszul teszik ezt, arra jó példa a Pillanatfelvétel, amely – nevezzük nevén! – bulvárszínház a legjavából, annak kifejezetten színvonalas, élvezhető és tartalmas. Több olyan jellemző is igaz tehát rá, ami közel sem minden művészinek szánt produkcióról mondható el.

Donald Margulies kortárs darabja komoly, elgondolkodtató, sablonosnak egyáltalán nem nevezhető, azonban mindezekkel együtt is könnyen fogyasztható, önmagát gyakran humorral oldó. Az Irakban megsérült fotóriporter története leegyszerűsítve, de nem lebutítva vet fel olyan kérdéseket, mint az egymáshoz való tartozás határai, az emberi felelősség.

Az alkotók mindezt Horgas Ádám vetített átkötőkkel és múltidézőkkel tarkított precíz, színészeket kifogástalanul vezető rendezése és Horgas Péter egyszerű, mai-szerű lakás-díszlete segítségével tálalják nekünk. Az sem véletlen, hogy a szereposztás ismert színészeket sorakoztat fel, ám a kisebb szerepekben látható Földes Eszter és Seress Zoltán is emeli az előadás minőségét. Magánszínházi produkcióként az előadás kevés kockázatot vállal, de ezt nem is várjuk tőle – örömmel beérjük azzal, hogy közel sem csak az üres szórakoztatást tűzte ki célul.

Dicsuk Dániel írását itt olvashatja el.

Május 2017
H K Sz Cs P Szo V
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4