Menekültkérdés New York és Budapest felől nézve (kritika)

A menekültkérdés mára a mindennapjaink részévé vált, ezért Donald Margulies 2009-es Pillanatfelvétel című darabja igazán aktuális. Nem csupán azért mert a menekültekről, a háborúkban szenvedőkről szól, hanem azért mert rólunk, itthon élőkről beszél. Arról, ki hogyan dolgozza fel, hogyan éli meg azt, hogy a világ szegényebbik felével mi történik.

Az Átrium Film-Színházban látható előadás Brooklynban játszódik, napjainkban. A főszereplő Sarah elismert, sikeres fotóriporter, aki az iraki háborúban egy tudósítás közben súlyos balesetet szenved, ezért – mivel épphogy túlélte a bombatámadást – hazatér New Yorkba, hogy „újra összerakják”. Mellette van otthon barátja és állandó munkatársa, James, közeli barátjuk Richard, aki egyben a képszerkesztőjük és annak fiatal szerelme, Mandy. Négyük kapcsolatáról, érzéseiről, félelmeiről, a felelősségről és egészen hétköznapi dolgokról is szól a történet remekül megírt párbeszédekkel, valós problémákkal és jó humorral.

Az idő előrehaladtával egyre több apró részletre derül fény, egyre több információ árnyalja a már ismert alaphelyzetet. A jeleneteket hatalmas vászonra vetített felvételek törik meg, melyen Sarah, valamint arab tolmácsa, kapcsolattartója és a háborús jelenetek láthatók. Horgas Péter garzon-díszlete és Holdampf Linda jelmezei nem hivalkodóak, szinte már meglepően hétköznapiak, de a darabhoz ennél többre nincs is szükség.

Kézdi Beáta írását itt olvashatja el.

Május 2017
H K Sz Cs P Szo V
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4